قوه قضاییه؛ فعال در آگاهی بخشی به مردم 

9:12 - 04 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۷۰۵
قوه قضاییه؛ فعال در آگاهی بخشی به مردم 
آگاهی بخشی به مردم درباره حقوق آن‌ها را می‌توان از طریق رسانه و هنر خصوصا فیلم و سریال‌سازی به بهترین نحو به آن‌ها آموزش داد. 

خبرگزاری میزان - مردم طی سال‌های اخیر و با وجود فضای مجازی و تولید محتوایی که در این فضا انجام شده است تا حد زیادی با حق و حقوق خود آشنا شده‌اند اما در این فضا گاهی اطلاعات غلط و بر مبنای درآمد شخصی انجام می‌گیرد که می‌تواند باعث آسیب مالی و یا کلاهبرداری از مردم شود. 

در همین راستا و به دلیل بالا بردن آگاهی عوام مردم از حق و حقوق قانونی خود و برای پیشگیری از بروز معضلات و مشکلات برای مردم سریال «آقای قاضی» در سال ۱۴۰۱ روی آنتن تلویزیون رفت تا بتواند هر چند اندک اما از بروز مشکلاتی که به دلیل ناآگاهی از قانون برای عامه مردم رخ می‌دهد، جلوگیری کند؛ سریالی که شاید در ابتدا و در قسمت‌های اول نوعی تله تئاتر به نظز می‌آمد اما به مرور و به دلیل کیفیت بالا در تولید محتوا توانست ارتباط خوبی با مخاطبان بگیرد و تا حدی برای مخاطبان خود ایجاد آگاهی کند. 

«آقای قاضی» محصول سال ۱۴۰۱ شبکه دو است که داستان قضاوت‌های یک قاضی را روایت می‌کند. این سریال در سبک درام دادگاهی ساخته شده و در ۴۳ قسمت پخش شد. 

در هر قسمت از سریال دو ماجرای کاملاً مجزا پخش می‌شد و در  هر اپیزود دو فرد یا گروه شاکی و متشاکی (شکایت کیفری) یا خواهان و خوانده (شکایت حقوقی) وارد دادگاه می‌شدند و بعد از بیان مطالبشان قاضی حکم را صادر می‌کرد. موارد شکایت موضوعات مختلفی مثل سرقت، ضرب و شتم، خیانت در امانت، آزار کلامی و امثال این‌ها بود که به دلیل ملموس بودن برای مردم توانست تا حد زیادی نگاه مخاطبان را به خود جلب کند. 

بازیگر ثابت این مجموعه در نقش قاضی، بهزاد خلج بود و سایر بازیگران که حدود ۳۰۰ نفر و همه بازیگر تئاتر بودند، برای اولین بار در قاب تلویزیون ظاهر  شدند و این دستاوردی دیگر برای سریال «آقای قاضی» بود که توانست بازیگران پشت خط را جلوی دوربین بیاورد. 

نکته جالب توجه درباره «آقای قاضی» پخش مجدد آن بود که توانست رکورد مخاطبان خود در پخش اول را بشکند و مردم از این سریال در شبکه آی فیلم استقبال ویژه‌ای کردند. 

حال فصل دوم این مجموعه با لوکیشن‌های بیشتر و نوع متفاوت‌تری روی آنتن رفته است. این سریال در قسمت‌های اول و به دلیل شهادت شهید جمهور و همراهانش روی آنتن نرفت و در چند قسمتی که پخش شده با وجود شرایط پرالتهاب این روزها به دلیل انتخابات اما مخاطبان را با خود همراه کرده است. 

باید منتظر ماند و دید که آیا این فصل از سریال در ادامه و با وجود تولید حدود ۵۰ قسمت تا چه اندازه می‌تواند موفق عمل کرده و رضایت مخاطبان را جلب کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *